Παρασκευή 29 Απριλίου 2011

Ελλαδικός χώρος -θέατρα, πολλά θέατρα....

 Η παραπάνω εργασία είναι δημιουργία του Οκάν.Η εργασία του περιλαμβάνει μια μελέτη για την εξέλιξη του θεάτρου (προηγούμενη ανάρτηση) και την συγκεκριμένη που είναι η παρουσίαση του αρχαίου ελληνικού θεάτρου.
 Σας προτείνουμε ένα σύνδεσμο, για να περιηγηθείτε σε ελληνικά θέατρα, και όχι μόνο.Αξίζει να αφιερώσεις λίγα λεπτά ...  

http://www.whitman.edu/theatre/theatretour/home.htm

Διαφορετικά είδη αρχιτεκτονικής του θεάτρου στο πέρασμα των χρόνων.

Αναζητώντας ιδέες ο Οκάν από το Β1 στη βιβλιοθήκη του σχολείου  είχε μια πολύ ωραία σύλληψη.Συγκέντρωσε εικόνες για τη διαμόρφωση  των θεάτρων μέσα στους αιώνες, κάποιες πληροφορίες για την ακουστική των θεάτρων,καθώς και τα αρχαία θέατρα που υπάρχουν στον ελλαδικό χώρο.Ακολουθεί μία εικόνα στην οποία διαπιστώνουμε:
  • Το αρχαίο ελληνικό θέατρο ως αρχιτεκτόνημα είναι μια υπαίθρια αμφιθεατρική κατασκευή ημικυκλικής κάτοψης γύρω από μια κυκλική πλατεία.
  • Ένα αμφιθέατρο είναι μια δομή υπαίθριο με κερκίδες γύρω από μια κεντρική περιοχή. Τα καθίσματα μπορούν  να σχηματίζουν μια καμπύλη.
  • Στη συνέχεια υτό το θέατρο μοιάζει με  αψίδα , υπάρχει ένα προσκήνιο όπου διαδραματίζεται το έργο. Χρησιμοποιούνταν συχνά και κουρτίνες για αλλαγή σκηνικών.
  • Το θέατρο  αρένα  επιτρέπει  το ακροατήριο να παρακολουθεί .Οι ηθοποιοί επιτρέπεται να κινούνται πιο φυσικά και  δεν χρειάζεται να επικεντρωθούν  σε αποκλειστική κατεύθυνση.
  • Το μαύρο θέατρο- κουτί αποτελείται από ένα μεγάλο ορθογώνιο χώρο, συνήθως βαμμένο μαύρο ή άλλο ουδέτερο χρώμα, με καθίσματα σε μία πλευρά για το κοινό.Υπάρχει  χώρος,  για να τους   ηθοποιούς τόσο για την  εκτέλεση του έργου όσο και για ενδυματολογικές αλλαγές (παρασκήνια).
  • Στο σύνδεσμο που προτείνεται μπορείτε να περιηγηθείτε σε θέατρα δημοφιλή σε όλο τον κόσμο. Αξίζει να τα επισκεφθείτε, για να κατανοήσετε και την εικόνα καλύτερα.
 κτίρια θεάτρων

Πέμπτη 28 Απριλίου 2011

Ο μύθος της Αντιγόνης σε μια καρδιά.

          
 Οι εμπνεύσεις δεν τελειώνουν. Η περίληψη του μύθου μέσα σε μια καρδιά. 
Ενδεχομένως οι μαθήτριες από το Β3, η Μαρία και η Αϊσέ  θέλανε να παρακάμψουν  το τραγικό. Σε εποχές που κυριαρχεί η αγωνία για το αύριο και οι καταστροφές στον κόσμο δημιουργούν έντονα αδιέξοδα, οι μαθήτριες πάνω σε απαλά χρώματα καταγράφουν  την ιστορία μιας τραγικής οικογένειας που η μοίρα τη χτύπησε ποικιλότροπα.
Και μια τελευταία παρατήρηση : ένας άνδρας πεθαίνει από έρωτα για μια γυναίκα. Η αγάπη κερδίζει ακόμη και μέσα στην τραγικότητα του θανάτου.Μπορεί ο έρωτας αυτός να συνθλίβεται, αλλά υπάρχει. Και τελικά αυτός θα νικήσει. Άρα το κείμενο του οποίου την περίληψη παρουσιάζουμε, προσφέρεται γαι ποικίλες αναγνώσεις και για εποικοδομητικό προβληματισμό.








Posted by Picasa

Σας προτείνουμε άρθρα για μελέτη.

Η Ζεϊνέπ  Ραμαντάν από την Α΄Λυκείου σας προτείνει για ανάγνωση το άρθρο που ακολουθεί.Φιλοτέχνησε η ίδια την εικόνα που κοσμεί την ανάρτηση.  Στο τέλος δίδεται ο σύνδεσμος για όσους θέλουν να μελετήσουν περισσότερα άρθρα ψυχολογίας.


Η ομαδική ψυχοθεραπεία (group therapy), όπως και η ατομική, έχει στόχο να βοηθήσει τους ανθρώπους που θέλουν να βελτιώσουν την ικανότητά τους να αντιμετωπίζουν και να αντεπεξέρχονται στις δυσκολίες και τα προβλήματα της ζωής τους πιο ικανοποιητικά. Ενώ στη ατομική ψυχοθεραπεία ο ενδιαφερόμενος συνευρίσκεται μόνο με ένα άτομο, τον ψυχοθεραπευτή του, στην ομαδική ψυχοθεραπεία... η συνεδρία γίνεται με μια ολόκληρη ομάδα ανθρώπων, και με συντονιστές ένα (ή δύο) ψυχοθεραπευτές.
 Επειδή η ομαδική θεραπεία δίνει ιδιαίτερη έμφαση στις διαπροσωπικές αλληλεπιδράσεις των ανθρώπων, προβλήματα που αφορούν διαπροσωπικές σχέσεις, αλλα και προβλήματα όπως το άγχος, η κατάθλιψη, οι φοβίες, και οι διατροφικές διαταραχές, γίνονται συχνά το αντικείμενο της ψυχοθεραπευτικής διαπραγμάτευσης κι αντιμετώπισης.
Η ομαδική ψυχοθεραπεία έχει σκοπό να βοηθήσει τα άτομα που συμμετέχουν στην ομάδα ώστε να αντιμετωπίζουν πιο αποτελεσματικά τις συναισθηματικές τους δυσκολίες, και να επιτύχουν την προσωπική τους ανάπτυξη κι αυτογνωσία.
Ο ψυχοθεραπευτής - συντονιστής της ομαδικής διαδικασίας, επιλέγει ως υποψήφιους-ες για την ομαδική θεραπεία εκείνους/ εκείνες τους/ τις θεραπευόμενους/ ες που μπορούν να αποκομίσουν οφέλη απ? αυτού του είδους την ψυχοθεραπεία, καθώς κι όσους/ όσες μπορεί με την παρουσία τους να επιδράσουν βοηθητικά σε άλλα μέλη της ομάδας αυτογνωσίας.



 http://e-psychology.gr/group-therapy/334-group-therapy-ti-einai-h-omadikh-psychotherapeia


Ποίηση σε μια ἀλλη γλώσσα...


 



Η ευαισθησία και η πηγαία διάθεση  αποδίδεται λιτά από την Εσρά, μαθήτρια της Α΄Λυκείου.  Μήνυμά  μας αποτέλεσε η ελεύθερη έκφραση με όποιον τρόπο ο καθένας μπορεί,για να αποδοθεί  η αγάπη, όπως  αυτή μπορεί να βιώνεται στην εφηβική ηλικία.

Έμπνευση ο Ελύτης για τον Αϊντοάν

Η ΜΑΡΙΝΑ ΤΩΝ ΒΡΑΧΩΝ
 Οδ. Ελύτης
Έχεις μια γεύση τρικυμίας στα χείλη - Μα που γύριζες
Ολημερίς τη σκληρή ρέμβη της πέτρας και της θάλασσας
…………………………………………. 
- Μα που γύριζες
………………………………………………………………………..

[……………………………………..]

Στυλωμένη στους βράχους δίχως χτες και αύριο,
Στους κινδύνους των βράχων με τη χτενισιά της θύελλας
Θ' αποχαιρετήσεις το αίνιγμά σου.

 Ο Αϊντοάν με αφορμή τη διδασκαλία του ποιήματος σκέφτηκε και φιλοτέχνησε ένα γράμμα που απευθύνεται στην Μαρίνα από τον αγαπημένο της. 
Λεπτές χορδές ευαισθησίας διακρίνονται στη δημιουργία.




Από τα «Ανοιχτά χαρτιά» του Οδ. Ελύτη:

«Έχω συλλάβει τη μορφή μου κάπου ανάμεσα σε μια θάλασσα, που ξεπροβάλλει από το ασβεστοχρισμένο τοιχάκι μιας εκκλησιάς, και σ' ένα κορίτσι ξυπόλητο, που του σηκώνει ο άνεμος το ρούχο, μια στιγμή τύχης που αγωνίζομαι να αιχμαλωτίσω και της στήνω καρτέρι με λόγια ελληνικά.
[…………………………….]
 «Κι η μικρή Σειρήνα που κάποτε, γλείφοντας μ' ένα κύμα το σώμα του καλοκαιριού, σιγοτραγούδησε και τρέχει έκπαγλη σκορπίζοντας γύρω της μυριάδες αστραπές. Είναι οι αστραπές που αλωνίζουν τα νιάτα' καθεμιά τους αντιστοιχεί και σε μια λαχτάρα' κι είναι όλες οι λαχτάρες κοπέλες, που με ονόματα δροσερά, σα να μεγάλωσαν στο πέλαγος, ή να 'ζησαν με μια γαλάζια άνοιξη στα στήθια, βγαίνουν να φιλήσουν τα παιδιά που αγαπούν...
Α! τι καθαρά που φαίνονται σε μια τέτοια στιγμή τα παιδικά χρόνια του κόσμου ετούτου! Να, εδώ είναι που κυνηγούσε χρυσόμυγες, το μορτάκι του άσπρου σύννεφου!... Σ' εκείνον κει το βράχο δάκρυζε αναίτια η Μαρίνα. Και το τραγούδι «Νεότης, νεότης τι ωραία που είναι τα μαλλιά σου» αντηχούσε και τότε, όπως και σήμερα!...»

Τετάρτη 27 Απριλίου 2011

Ο Γρηγόρης Βαλτινός διαβάζει Καβάφη: Ιθάκη

Με αφορμή το ποίημα αποτυπώθηκαν στις ζωγραφιές των μαθητών οι σκέψεις τους. 
Οι συμβολισμοί αποκωδικοποιήθηκαν και αποτέλεσαν τους σταθμούς της ζωής τους,τις δυσκολίες ή και τις μύχιες επιθυμίες. Εκπληκτικό το αισθητικό αποτέλεσμα, συγκινητική η κατάθεση ψυχής.

 Για όσους θέλουν να θυμηθούν το ποίημα ακολουθεί απαγγελία
http://www.youtube.com/watch?v=vc2hVpvn1fQ&feature=related

Με αφορμή την "Ιθάκη"του Καβάφη


Σκέψεις και συναισθήματα σε διαφορετικές ηλικίες!


Συνάντηση ενός σύγχρονου εφήβου με έναν έφηβο της αρχαιότητας


Παρουσίαση θεατρικών παραστάσεων της Αντιγόνης


Ο έρωτας της Αντιγόνης και του Αίμονα


Ο ΕΡΩΤΑΣ ΤΗΣ ΑΝΤΙΓΟΝΗΣ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΑΙΜΟΝΑ… <3 :*

H ANTIΓΟΝΗ ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΑΠΟΦΑΣΙΣΤΙΚΗ ΚΟΠΕΛΑ ΠΟΥ ΔΕΝ ΦΟΒΑΤΑΙ  ΟΥΤΕ ΤΟ ΘΑΝΑΤΟ ΟΥΤΕ ΤΟΝ ΕΡΩΤΑ.!! ΕΓΩ ΑΝ ΗΜΟΥΝ ΣΤΗ ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΑΝΤΙΓΟΝΗΣ ΔΕΝ ΘΑ ΕΚΑΝΑ ΚΑΤΙ ΑΣΧΗΜΟ ΓΙΑ ΝΑ ΧΑΣΩ ΤΗΝ ΑΓΑΠΗ ΜΟΥ…
ΓΙΑΤΙ Η ΑΓΑΠΗ ΕΙΝΑΙ ΚΑΤΗ ΠΟΛΥ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΓΙΑ ΜΕΝΑ ΚΑΙ ΝΟΜΙΖΩ ΟΤΙ ΟΠΟΙΟΣ ΑΓΑΠΑΕΙ ΔΕΝ ΘΑ ΕΚΑΝΕ ΠΟΤΕ ΚΑΤΙ ΤΕΤΟΙΟ ΧΑΖΟ ΠΡΑΓΜΑ .. ΚΑΙ ΝΟΜΙΖΩ Η ΑΝΤΙΓΟΝΗ ΕΧΑΣΕ ΤΗ ΑΓΑΠΗ ΤΗΣ ΓΙΑ ΕΝΑΝ ΝΕΚΡΟ, ΔΙΑΛΕΞΕ ΤΟΝ ΝΕΚΡΟ ΑΔΕΡΦΟ ΤΟΥ ΚΑΙ ΕΧΑΣΕ ΤΟΝ ΑΙΜΩΝΑ… ΤΟΝ ΑΦΗΣΕ ΜΟΝΟΣ ΤΟΥ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗ ΜΕΓΑΛΗ ΖΩΗ … 
 
«Μόνο ο φόβος θα προαχθεί. Ο έρωτας θα μείνει από απουσίες…». Δεκαοκτώ εξαίρετοι άνθρωποι των τεχνών και των γραμμάτων αποδέχτηκαν την πρότασή μας και καταθέτουν με ψυχή τη δικιά τους μαρτυρία για το πιο πολυσυζητημένο συναίσθημα. Η αποκαλυπτική τους οπτική στα φαινόμενα που γεννούν τον έρωτα αποτελεί πραγματική πρόκληση για συνειρμούς…   

«Γρήγορα η ώρα πέρασε
Μεσάνυχτα κοντεύουν
Πάει το φεγγάρι κι η Πούλια βασιλέψανε
Και μόνο εγώ κείτομαι εδώ μονάχη κι έρημη
Ο Έρωτας που βάσανα μοιράζει
Ο Έρωτας που παραμύθια πλάθει
Μου άρπαξε την ψυχή μου και την τράνταξε
ίδια καθώς ο αγέρας από τα βουνά χυμάει
μέσα στους δρυς φυσομανώντας»     

Πώς να μιλήσεις για τον έρωτα; Ο καθένας αγαπάει ό,τι του λείπει.
Οι πεισιθάνατοι τη ζωή, οι προδομένοι τον έρωτα.
Το θάνατο δεν τον αγαπάμε.
Απλώς τον κουβαλάμε μέσα μας.
Κι ο καθείς σκοτώνει ό,τι αγαπάει.»
Όσκαρ Ουάιλντ  σε μια τόσο αντιερωτική εποχή; Ο έρωτας προϋποθέτει επαφή, επικοινωνία, ανιδιοτέλεια. Πώς να αναφερθείς στον έρωτα όταν ο ψυχισμός των ανθρώπων στην εποχή μας ακολουθεί την πορεία: συμφέρον – μίσος – ιδιοτέλεια; Πώς να μιλήσεις για το κατεξοχήν στοιχείο του εξανθρωπισμού μας, όταν ακόμη και στην πιο απλοϊκή του εξωτερίκευση, στο «σ’ αγαπώ», υπάρχει τόσο συμφέρον; Κι όμως. Κάθε τέτοια εποχή, που η φύση αναγεννάται και αλλάζει και που αυτή την αλλαγή μας τη θυμίζουν αρώματα και χρώματα απλόχερα, σκορπισμένα στα αδιάφορα βήματα της καθημερινότητάς μας και της πολύβουης ασυνεννοησίας μας, ο έρωτας είναι ο «ηθικός αυτουργός», η γενεσιουργός αιτία του θαύματος που λέγεται άνοιξη. Γιατί ο έρωτας είναι άνοιξη. Η άνοιξη της φύσης, αλλά και η άνοιξη της ζωής μας.

ΙΣΜΑΗΛ ΝΤΟΥΙΓΟΥ….   ΚΑΡΑ ΣΑΛΗ ΑΜΕΤ ΑΡΖΟΥ….   ΜΟΥΣΤΑΦΑ ΣΕΜΡΑ…. ΚΙΑΣΗΦ ΣΕΝΓΚΙΟΥΛ….  ΙΜΠΑΔΕ ΓΚΙΖΕΜ

Τετάρτη 20 Απριλίου 2011

ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΑΝΤΙΓΟΝΗΣ:ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΚΑΙ ΚΡΙΤΙΚΕΣ

Αναζητήσανε σε ιστότοπους πληροφορίες για θεατρικές παραστάσεις της  "Αντιγόνης", τις συγκεντρώσανε και τις παρουσιάζουνε. Παραστάσεις που σηματοδοτούν τον 20ο  και φυσικά τον 21ο αιώνα. Τυχαίο που η συγκεκριμένη τραγωδία είναι διαχρονική;
Η  Μαρία και η Αϊσέ από το Β3 δουλέψανε με επαγγελματισμό και ιδιαίτερη προθυμία.

ΚΑΤΑ ΠΟΙΟΝ ΜΕΡΗ ΤΗΣ ΤΡΑΓΩΔΙΑΣ: Η ΟΨΙΣ

Η όψη περιλαμβάνει τον σκηνικό κόσμο στο σύνολό του, δηλαδή ό,τι σήμερα οναμάζουμε σκηνογραφία και ενδυματολογία.Αυτός  ο σκηνικός διάκοσμος στην αρχαιότητα ήταν πού απλός και είχε σκιπό να αποτελέσει το  κατάλληλο πλαίσιο για την παράσταση.Ανοίξαμε ένα σύγχρονο βεστιάριο και επιλέξαμε μεταμφιέσεις για τους ήρωές μας. Αναζητήσαμε πληροφορίες για τη λειτουργία του αρχαίου ελληνικού προσωπείου.

Την εργασία  επιμελήθηκε και δημιούργησε η Φατμέ από το Β1.



Τρίτη 19 Απριλίου 2011

ΑΧΡΟΝΟΣ ΕΡΩΣ

Ποια είναι η σημασία και η έννοια του έρωτα στην αρχαιότητα ;
Ποιες αντιλήψεις αναπτύσσει και καλλιεργεί ο Χριστιανισμός ;
Πως απεικονίζεται στην τέχνη;
Οι απαντἠσεις ακολουθούν στην έρευνα που έκαναν η Θεοπούλα  και η Θεοδώρα.
Τυχαίο που τα ονόματα και των  δύο έχουν ως πρώτο συνθετικό την λέξη θεό*;
Θεός   ήταν   και  είναι  ο έρωτας.


ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΤΟΥ ΜΑΘΗΤΗ ΡΑΜΑΔΑΝ ΜΟΥΣΤΑΦΑ



Ένας μαθητής καταγράφει.

Ένας μαθητής μας συγκινεί.

Σιωπή τώρα...Η συνέχεια στο σύνδεσμο που ακολουθεί.
http://www.youtube.com/watch?v=0E1y2BqiOgA

Κυριακή 17 Απριλίου 2011

ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΗΣΗ ΤΟΥ ΜΥΘΟΥ ΤΗΣ ΑΝΤΙΓΟΝΗΣ

Σας είχαμε προ-αναγγείλει την ανάρτηση. Η τραγωδία από τα μάτια ενός εφήβου σε θαυμαστή απόδοση με λεπτή αίσθηση του χιούμορ.Ο σκιτσογράφος πρέπει να είχε πολλά κέφια.Δανείζεται τον μύθο του Σοφοκλή και τον σκηνοθετεί, όχι όμως για θεατρική παράσταση...
Επιμέλεια από τον Κυριάκο του Β1



Σάββατο 16 Απριλίου 2011

ΛΕΞΙΚΟ ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΩΝ ΟΡΩΝ ΚΑΙ ΛΙΓΗ ΨΥΧΑΝΑΛΥΣΗ...


ΛΕΞΙΚΟ ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΩΝ ΟΡΩΝ από το ΓΕΛΔΕ Σαπών
Επιμέλεια Κελέση Μάρθα, Πετρίδου Ευανθία απὀ την Α΄Λυκείου


1. άγνοια : I.η κατάσταση του να μη γνωρίζει κανείς κάτι.· αμάθεια.: Kόσμος βυθισμένος στο σκοτάδι της άγνοιας και του εφησυχασμού.
2. άγχος : I. συναισθηματική κατάσταση που χαρακτηρίζεται κυρίως από έντονη συνεχή δυσφορία και οφείλεται σε φόβο ή ανησυχία για κάτι.: Hθικό / κοινωνικό / μεταφυσικό ~. . Zουν με το ~ μιας εχθρικής εισβολής / ενός μεγάλου σεισμού. Kαταπολέμηση του άγχους II. παθολογική κατάσταση που χαρακτηρίζεται από έντονη ανησυχία και υπερένταση και οφείλεται σε ψυχοπαθολογικά αίτια: Πάσχει κάποιος από ἀγχος.
3. ανοσία : I. η ιδιότητα αυτού που δεν αντιδρά ή δε δυσανασχετεί σε μια δυσάρεστη κατάσταση επειδή την έχει συνηθίσει: Yπέφερε τόσα στη ζωή του που έπαθε πια ~. Hθική ~.
4. αντικοινωνικός -ή -ό: I.που είναι αντίθετος ή εχθρικός προς την κοινωνία ή τους θεσμούς της: Aντικοινωνική πράξη / συμπεριφορά. II. που είναι ασύμφορος για το κοινωνικό σύνολο 2. (για πρόσ.) που αποφεύγει τις σχέσεις με τους άλλους ανθρώπους
5. αποκλίνουσα συμπεριφορά: είναι η συμπεριφορά που παρεκκλίνει από τις φυσιολογικές και δημιουργεί προβλήματα στο άτομο και στο περιβάλλον του.
6. απόρριψη : η ενέργεια του απορρίπτω. I. άρνηση να εγκρίνει κάποιος κάτι. ή να το αποδεχτεί: H ~ της αίτησής του για μιας πρότασης / μιας λύσης / ενός σχεδίου, η μη υιοθέτηση. η άρνηση να αναγνωρίσουμε σε κάποιον. την αξία που έχει ως προσωπικότητα: H ~ του παιδιού από την οικογένεια / από το σχολείο.
7. ΑΠΩΘΗΣΗ. Είναι ο βασικός και πρωταρχικός αμυντικός μηχανισμός που βρίσκεται κάτω από όλους τους άλλους μηχανισμούς. Μοιάζει με ξέχασμα, γιατί η λειτουργία του είναι να ωθεί μη αποδεκτά ψυχικά στοιχεία - ιδέες, φαντασίες, συναισθήματα ή ενορμήσεις - στο ασυνείδητο και ενεργητικά να τα κρατά μακριά από την ενημερότητα και επίγνωση του ατόμου. Άλλοι αμυντικοί μηχανισμοί όπως η μετατροπή (στη διαταραχή μετατροπής), η μετάθεση (στις φοβίες) κτλ. μπορεί να κινητοποιηθούν σε δεύτερο επίπεδο, για να συμπληρώσουν ή να ενισχύσουν την απώθηση, που είναι όμως ο πρωταρχικός μηχανισμός των διαταραχών αυτών.
8. άρνηση : I.η ενέργεια ή το αποτέλεσμα του αρνούμαι, που εκφράζει: II. ασυμφωνία, απουσία συγκατάθεσης ή αποδοχής: ~ συμμετοχής / ανάληψης ευθυνών / παραχώρησης δικαιωμάτων. III. αντίθεση, αντίδραση, ανυπακοή κάποιου σε κάτι, η μη εκτέλεση, από δημόσιο υπάλληλο, της υπηρεσίας που του ανατίθεται. IV. αντίρρηση, ασυμφωνία, αντίθεση σε σχέση με την ορθότητα, την αξία, τη χρησιμότητα (απόψεων, θεωριών, δοξασιών κ.ά.): ~ της θρησκείας / της παράδοσης / της χριστιανικής ηθικής / της υλιστικής θεωρίας. V. η αρνητική απάντηση, το να λέει κάποιος όχι.
9. αυτογνωσία: η γνώση του εαυτού μας, του χαρακτήρα μας, των αδυναμιών ή των δυνατοτήτων μας, των ελαττωμάτων ή των προτερημάτων μας· αυτεπίγνωση: H διαφύλαξη της πολιτιστικής μας κληρονομιάς είναι απαραίτητη προϋπόθεση για την εθνική μας ~.
10. αυτοέλεγχος : η ικανότητα κάποιου να ελέγχει τον εαυτό του, τις πράξεις του: Xάνω τον αυτοέλεγχό μου, την αυτοκυριαρχία μου.
11. αυτοπεποίθηση η: η πεποίθηση, η εμπιστοσύνη κάποιου στον εαυτό του, στις δυνάμεις του και στις ικανότητές του: Xαρακτήρας με ~. Έχω ~. Xάνω την αυτοπεποίθησή μου. Mιλώ με ~, με σιγουριά δάνειο / για πρόσληψη. H ~ μιας πρότασης / μιας λύσης / ενός σχεδίου, η μη υιοθέτηση.
12. Βία : είναι η εμπρόθετη χρήση φυσικής δύναμης ή εξουσίας, επαπειλούμενη ή πραγματική, εναντίον ενός άλλου προσώπου, του ίδιου του εαυτού ή μιας ομάδας ανθρώπων, η οποία έχει ως αποτέλεσμα την επέλευση ή την αυξημένη πιθανότητα επέλευσης, τραυματισμού, θανάτου, ψυχολογικής βλάβης, στρεβλής ανάπτυξης ή αποστέρησης.
13. δυσανασχέτηση: δυσαρέσκεια που εκφράζει κάποιος για κάτι. ανεπιθύμητο ή ενοχλητικό. 14. Ενσυναίσθηση: τεχνική με την οποία καταλαβαίνω τις απόψεις και τα συναισθήματα του άλλου προκειμένου να πάρουμε την θέση του και να τον συναισθανθούμε. (empathy)
15. επιθετικότητα : η ιδιότητα του επιθετικού, εκείνου που έχει την τάση να επιτίθεται: Θηρίο γνωστό για την επιθετικότητά του. μορφή ανισορροπίας που εκδηλώνεται ως διάθεση του ατόμου εχθρική και καταστρεπτική για το περιβάλλον του: H ~ συνήθως οφείλεται σε αίσθημα κατωτερότητας.
16. ΚΑΘΗΛΩΝΩ [kaθilóno] -ομαι Ρ1 : 1α. αναγκάζω κπ. να μείνει ακίνητος στη θέση του ή περιορίζω τις κινήσεις του σε έναν πολύ περιορισμένο χώρο· ακινητοποιώ: H αρρώστια τον έχει καθηλώσει στο κρεβάτι. Όλο το βράδυ έμεινε καθηλωμένος στη θέση του, δε σηκώθηκε να χορέψει. Έχανε το χρόνο του καθηλωμένος μπροστά στην τηλεόραση. H σφοδρή επίθεση του εχθρού έχει καθηλώσει μονάδες του στρατού μας. β. για κτ. που ασκεί τόσο έντονη επίδραση σε κπ., ώστε να μην μπορεί να αντιδράσει: Ο λόγος του συναρπάζει και καθηλώνει το ακροατήριο. Tο βλέμμα του ψυχρό και αυστηρό σε καθηλώνει. Kαθηλώνεσαι μπροστά στην ομορφιά της φύσης. 2. (μτφ.) α. εμποδίζω κπ. να αναπτύξει κάποια δραστηριότητα: H πολιτική αβεβαιότητα μας έχει καθηλώσει και δεν προχωρούμε σε νέες επενδύσεις. β. εμποδίζω την άνοδο ή την εξέλιξη: Οι μισθοί έχουν καθηλωθεί στα περυσινά επίπεδα. Mε αυτό το σύστημα προαγωγής, πολλοί υπάλληλοι καθηλώνονται στους κατώτερους βαθμούς.
17. Νευρική ανορεξία: συμπεριφορά που εκδηλώνεται με έλλειψη όρεξης και άρνηση της τροφής. Παρατηρείται κυρίως στους εφήβους και στις νέες κοπέλες των 15- 20 χρονών αλλά μερικές φορές επίσης στα μικρά παιδιά, καθώς και στα βρέφη κατά τον απογαλακτισμό.

18. νεύρωση I. παθολογική κατάσταση των νεύρων που εκδηλώνεται: II. με σωματικά συμπτώματα: ~ του στομάχου. III. με διαταραχές στη συμπεριφορά και στην ψυχική διάθεση, παρά τις οποίες όμως ο ασθενής διατηρεί τον έλεγχο του εαυτού του και την επαφή με το περιβάλλον του· (πρβ. ψύχωση).
19. όνειρο : I. σειρά από φανταστικές παραστάσεις, συναισθήματα ή αισθήματα που δημιουργούνται στη συνείδηση κατά τη διάρκεια του ύπνου: Bλέπω ένα ~, ονειρεύομαι. Ένα άσχημο / φοβερό / παράξενο / προφητικό / σημαδιακό ~. Εξηγώ / ερμηνεύω ένα ~. Bγαίνει ένα ~, πραγματοποιείται το προφητικό του μήνυμα. Bλέπω κάποιον / κάτι. στο όνειρό μου, το(ν) ονειρεύομαι. Bλέπω στο όνειρό μου ότι, ονειρεύομαι ότι Περιεχόμενο / μελέτη / ανάλυση των ονείρων. Πρώτη η ψυχανάλυση μελέτησε επιστημονικά το ~
20. Πάθος: ο όρος «πάθος» μπορεί εκτός απ’ την αψιθυμία να σημαίνει και κάτι άλλο: την ακατανίκητη ανάγκη για κάτι, το μανιακό πόθο.
21. Παλινδρόμηση: είναι όταν ο άνθρωπος μίας ηλικίας συμπεριφέρεται με συμπεριφορές που παραπέμπουν σε νεότερες ηλικίες.
22. παραβατικός -ή -ό : που αναφέρεται στην παράβαση ή στον παραβάτη: H παραβατική συμπεριφορά των νέων. Στην ψυχολογία αναφέρεται σε άτομα που κάνουν ατοπήματα σε προσωπικό μα και διαπροσωπικό επίπεδο, καταπατώντας πολλές φορές τα ηθικά.
23. παραγκωνισμός : η ενέργεια ή το αποτέλεσμα του παραγκωνίζω, παραμερισμός: Mετά τον παραγκωνισμό του στην επιχείρηση υπέβαλε παραίτηση.
24. πειθαρχία : η υπακοή σε κανόνες που ρυθμίζουν τη συμπεριφορά και τη δράση των ατόμων ενός συνόλου και εξασφαλίζουν την τάξη: ~ στους νόμους της πολιτείας. Aυστηρή ~. 25. Προβολή I. σύνολο ψυχικών και νοητικών φαινομένων και διαδικασιών, κατά τις οποίες ένα υποκείμενο: ΙΙ. αντιλαμβάνεται τον αντικειμενικό κόσμο υπό το πρίσμα των δικών του επιθυμιών, ενδιαφερόντων ή ψυχικών καταστάσεων και συμπεριφέρεται ανάλογα. ΙΙΙ. ταυτίζεται με άλλο πρόσωπο ή αποδίδει σ΄ αυτό δικές του τάσεις, επιθυμίες, συναισθήματα κτλ. ΙV. συγχέει διαφορετικά μεταξύ τους πρόσωπα και αποδίδει ιδιότητες, συμπεριφορές ή ρόλους του ενός στο άλλο
26. Προκατάληψη: I. αρνητική γνώμη, διάθεση για κάποιον. ή για κάτι., η οποία διαμορφώνεται εκ των προτέρων: Πρέπει να κρίνεις χωρίς ~. II. αρνητική προδιάθεση, στάση απέναντι σε πρόσωπα ή σε ομάδες, η οποία βασίζεται σε στερεότυπες πεποιθήσεις και όχι σε πραγματικά χαρακτηριστικά.
27. ρεαλιστής: αυτός που πιστεύει πως μία πραγματική ύπαρξη είναι ανεξάρτητη από κάθε σκέψη. Το «είναι» είναι ανεξάρτητο από το «νοείν»
28. συνειδητός -ή -ό: I. που γίνεται με επίγνωση, σκόπιμα και νηφάλια.: Συνειδητή ενέργεια / προσπάθεια. Συνειδητό ψέμα. II. για το οποίο έχουμε συνείδηση, πλήρη αντίληψη: III. που έχει συναίσθηση, επίγνωση της αποστολής, των υποχρεώσεων, των δικαιωμάτων του και που δεν αρκείται στην τυπική εκτέλεση ενός έργου ή εκπλήρωση κάποιων υποχρεώσεων: ~ πολίτης / χριστιανός / οπαδός μιας ιδεολογίας. IV.το συνειδητό, το τμήμα του ψυχικού κόσμου που βρίσκεται υπό τον έλεγχο της συνειδήσεως: Tο ανθρώπινο εγώ χωρίζεται σε συνειδητό, υποσυνείδητο και ασυνείδητο
29. υποσυνείδητο: το σύνολο των ψυχικών στοιχείων τα οποία υπάρχουν στην περιφέρεια της συνειδήσεως και είναι αμυδρότατα και μόλις αντιληπτά· το σκοτεινό βάθος της συνείδησης, στο οποίο λανθάνουν επιθυμίες, παραστάσεις ή γνώσεις που η συνείδηση έχει απωθήσει ή απορρίψει: Nευρώσεις του υποσυνειδήτου.
30. Φυσιολογική συμπεριφορά: είναι η συμπεριφορά που καθορίζεται από τις νόρμες και τους κανόνες που ορίζει κάθε κοινωνικό και πολιτιστικό σύστημα.
31. ψυχαναγκασμός ο [psixanaŋgazmós] : επιβολή ψυχολογικού καταναγκασμού, η επιβολή καταναγκασμού στη συνείδηση κάποιου.
32. ψυχανάλυση η [psixanálisi] : α.μέθοδος της κλινικής ψυχολογίας που ερευνά τα ψυχικά φαινόμενα που συμβαίνουν στο βάθος της συνείδησης· το σύνολο των θεωριών του Φρόιντ και των μαθητών του, που αφορούν το συνειδητό και ασύνειδο ψυχικό βίο. β. ψυχοθεραπευτική μέθοδος που στηρίζεται στις παραπάνω θεωρίες. γ. μελέτη θέματος, έργου τέχνης κτλ. με βάση τις παραπάνω θεωρίες.
33. ψυχή η [psixí]  : 1α.το ένα από τα δύο βασικά στοιχεία που συνθέτουν την ανθρώπινη φύση: Ο άνθρωπος αποτελείται από σώμα και ~. Οι δυο τους είναι ένα σώμα, μια ~, συνεννοούνται πολύ καλά, ταιριάζουν. (τρυφερή προσφών.): ~ μου! (φιλοσ.) ~ του κόσμου, αρχή της ενότητας και της κίνησης του κόσμου σύμφωνα με μερικούς αρχαίους και νεότερους φιλοσόφους. ΦΡ βγάζω την ~ κάποιου (ανάποδα), ταλαιπωρώ
34. ψυχοπαθής -ής -ές : (ψυχιατρ.) που πάσχει από ψυχοπάθεια: Ψυχοπαθές άτομο. (ως ουσ.) ο ψυχοπαθής, θηλ. ψυχοπαθής: Ένας ~ σκότωσε δέκα παιδάκια.
35. ψύχωση : I.(ψυχιατρ.) ψυχασθένεια κατά την οποία ο ασθενής δεν αναγνωρίζει (σε αντίθεση με ό,τι συμβαίνει στη νεύρωση) τη νοσηρότητά του. II. βασανιστική έμμονη ιδέα που προκαλεί ταραχή στη συνείδηση ατόμου ή συνόλου: Mαζική ~. III. (υπερβολικό πάθος, αγάπη για κτ.: Έχει ~ με τη μουσική. )





ΨΥΧΙΚΗ ΔΟΜΗ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ


Το συνειδητό είναι το επίπεδο ή τμήμα της ψυχικής λειτουργίας για το οποίο το άτομο είναι ενήμερο σ' όλες τις στιγμές. Περιλαμβάνει, επομένως, συνειδητές σκέψεις και συναισθήματα, αισθητηριακές αντιλήψεις από τον «εσωτερικό» και τον εξωτερικό κόσμο κτλ.
Το προσυνειδητό-υποσυνείδητο περιλαμβάνει κάθε ψυχικό στοιχείο που δεν βρίσκεται στην άμεση επίγνωση του ατόμου αλλά που μπορεί ν' ανακληθεί με συνειδητή προσπάθεια. Επομένως, είναι το επίπεδο ή τμήμα της ψυχικής λειτουργίας που περιέχει σκέψεις, συναισθήματα, μνήμες κτλ. που μπορούν να γίνουν συνειδητά αν επιλέξουμε να εστιάσουμε την προσοχή μας σ' αυτά.
Το ασυνείδητο περιέχει ιδέες, εξορμήσεις, συναισθήματα, φαντασίες που βρίσκονται έξω από τη συνειδητή αντίληψη και που δεν μπορούν να γίνουν συνειδητά με εστιασμό της προσοχής μας σ' αυτά. Όλο αυτό το υλικό έχει «σμπρωχθεί» έξω από την ενημερότητα του ατόμου - έχει απωθηθεί - επειδή θεωρήθηκε κατά κάποιο τρόπο μη αποδεκτό (π.χ. η επιθετική ενόρμηση ενός παιδιού προς τον γονιό του). Ασυνείδητα στοιχεία μπορούν να φθάσουν στο συνειδητό όταν χαλαρώσει η λογοκρισία που εξασκεί το εγώ, όπως π.χ. στα όνειρα, με την επίδραση διαφόρων φαρμάκων (π.χ. LSD) και με μορφή συμπτωμάτων στις νευρώσεις. Σημειώνουμε ότι το σύμπτωμα σύμφωνα με την ψυχοδυναμική θεωρία είναι η μεταμφιεσμένη μορφή την οποία παίρνει το απωθημένο ασυνείδητο συγκρουσιακό υλικό που επανέρχεται στο συνειδητό (άγχος, καταναγκαστική συμπεριφορά, φοβία, παθητικά-επιθετικά στοιχεία προσωπικότητας κτλ.).


Μια άστεγη γυναίκα

Η εργασία που ακολουθεί θα σας προβληματίσει. Ιδιότυπα συνδυάζουν οι δημιουργοί το χιούμορ, το τραγικό , την ανατροπή και το απροσδόκητο. Υπενθυμίζουν αυθεντικά και λιτά την ματαιότητα της ζωής. Το ερώτημα που προκύπτει είναι αν οι άνθρωποι καθορίζουμε την ζωἠ μας με τις επιλογές μας ή αν τελικά είμαστε μαριονέτες στα χέρια της μοίρας.Θέλετε να μας βοηθήσετε και σεις, ώστε να δοθεί η απάντηση;



Τετάρτη 13 Απριλίου 2011

Δάνειο από την Αγγλία η μοίρα του Οιδίποδα ;

Το Διαδίκτυο είναι ένα μέσο, ένας χώρος, ένας τόπος,ένας τρόπος.
Το Διαδίκτυο γίνεται πλούτος, όταν μας προσφέρει γνώση και ιδέες.
Ακολουθεί μια ¨δανεική¨ιδέα, εμείς την επεξεργαστήκαμε και δουλέψαμε, δεν αντιγράψαμε!
Σας προσφέρουμε την πρώτη ύλη ως προσήμανση για το δικό μας έργο. Αυτό το κείμενο παίζει το ρόλο της διαφήμισης...Οι μαθητές του Λυκείου Σαπών δουλεύουν ακάματα.


τολμηρές απεικονίσεις της αρχαιότητας


Η αρχαιότητα είναι ένας κόσμος που μας εμπνέει, μας διδάσκει, μας διεγείρει για περαιτέρω αναζητήσεις. Με αφορμή το 3ο Στάσιμο της Αντιγόνης που ο χορός υμνεί τη δύναμη του Έρωτα και εξαίρει την ακατανίκητη δράση του στη ζωή των ανθρώπων και τονίζει τις συνέπειες που μπορεί να έχει για όσους κυριεύονται απ΄αυτόν , μαθητής της Β΄Λυκείου ανέλαβε εργασία με θέμα "ο Έρωτας στην αρχαία Ελλάδα. "
Η εργασία βασίστηκε σε έρευνα και αποτελεί ιδιαίτερο υλικό και μια διαφορετική απεικόνιση της αρχαιότητας.Σας προσκαλούμε να το απολαύσετε.


Τρίτη 12 Απριλίου 2011

Δικό μας σενάριο η αγάπη 2ο μέρος

...Αυτή η αφοσίωση,
αυτή η παράξενη εξύψωση,
αυτή η αιφνίδια
ανεξήγητη χαρά,
αυτός ο ανυπόφορος πόνος

-να τι ήταν η αγάπη...
πόνος απώλεια πένθος
θάνατος
σ΄αγαπώ σ΄αγάπησα θα σ΄αγαπώ
πως θα ζήσω χωρίς εσένα;

Η συνέχεια και το τέλος της ιστορίας.ΤΕΛΟΣ

Δικό μας σενάριο η αγάπη 1ο μέρος

"Γινόμαστε πιο δυνατοί , αν μοιραστούμε το βαθύτερό μας εαυτό με κάποιο άλλο πρόσωπο, προσφέροντας σ΄εκείνον ή σ΄εκείνην την καρδιά μας, την ψυχή μας, την ζωή μας."
Ellen Sue Stern

Aκολουθεί μια ιστορία που κάλλιστα θα μπορούσε να είναι το σενάριο ενός σήριαλ!Δημιουργήθηκε από μαθήτριες με ιδιαίτερη ευαισθησία και πηγαία διάθεση.Ολοκληρώθηκε στα πλαίσια σεναρίου για την Πιστοποίηση β΄επιπέδου στις νέες τεχνολογίες στο μάθημα της Ψυχολογίας ( μάθημα επιλογής στην Α΄Λυκείου).
Η παρουσίαση της "ταινίας"γίνεται σε δύο μέρη. Απολαύστε την...και περιμένουμε την κριτική σας.


Τετάρτη 6 Απριλίου 2011

ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑΣ

Η εργασία που ακολουθεί είναι η ολοκλήρωση φύλλων εργασιών στα πλαίσια των σεναρίων της διδάσκουσας για την Πιστοποίηση β΄επιπέδου στις νέες Τεχνολογίες του μαθήματος Ελληνικἠ Γραμματεία "Αντιγόνη" της Β΄Λυκείου

Με αφορμή το οπτικοακουστικό υλικό της ΕΡΤ "Γυναίκες της αρχαιότητας" οι μαθήτριες ανέλαβαν και παρουσίασαν μια συγκριτική εργασία για δύο προσωπικότητες του αρχαίου ελληνικού δράματος. Οι προσωπικότητες των ηρωίδων του αρχαίου θεάτρου συγκλονίζουν έως τις μέρες μας ενώ ταυτόχρονα συνεχίζουν να εμπνέουν τους σύγχρονους δημιουργούς.Από την οπτική γωνία των μαθητριών σας παρουσιάζουμε την ερευνητική και συνεργατική εργασία τους.



Πινακοθήκη της αγάπης

κάποιες φορές η εικόνα και ο ήχος μπορεί να μας καθηλώσει.Με απλότητα και ρομαντισμό αποδίδουν οι  μαθήτριες τις σκέψεις τους  με σιωπή .

Ιστορίες αγάπης... και όχι μόνο

Δημιουργήσανε τη δική τους ιστορία αγάπης και τη συγκρίνανε με το κείμενο της Νεοελληνικής Πεζογραφίας του Μήτσου-Χατζόπουλου «Επαρχιώτικο ειδύλλιο».

Τρίτη 5 Απριλίου 2011

ΟΙ ΔΑΙΜΟΝΕΣ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ

Δαίμων, δαίμονας, δαίμονες .


Βρήκαμε τη λέξη στο αρχαίο κείμενο και τη μεταφράσαμε με τη λέξη θεό.


Εμείς και οι συμμαθητές μας προβληματιστήκαμε.


Αποφασίσαμε να κάνουμε την έρευνά μας, για να απαντηθεί το ερώτημα .


Στη συνέχεια σας παρουσιάζουμε τα αποτελέσματα της αναζήτησής μας.





Επιμέλεια Μπουσρά και Μελέκ

Δευτέρα 4 Απριλίου 2011

ΑΝΤΙΓΟΝΗ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΑΛΙΚΗΣ

 
επιμέλεια - παραγωγή η Μιχαέλα από το Β3

ΣΥΓΚΛΙΣΗ ΑΡΧΑΙΟΥ ΚΕΙΜΕΝΟΥ ΚΑΙ ΣΥΓΧΡΟΝΟΥ ΘΕΑΜΑΤΟΣ

Επιμέλεια -παραγωγή  η Κυριακή από το Β2

ΕΝΑΣ ΜΟΝΟΛΟΓΟΣ ΤΗΣ ΑΝΤΙΓΟΝΗΣ.

 
Η Αντιγόνη έχει γοητεύσει τόσο ως τραγωδία όσο και ως ηρωίδα. Μας ενέπνευσε και μας... Με τα μάτια της Ιωάννας από το τμήμα Β2.

Κυριακή 3 Απριλίου 2011

Μια δίγλωσση ιστορία αγάπης .

     Στα πλαίσια του μαθήματος «ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ» της Α΄ΛΥΚΕΙΟΥ μιλήσαμε και αναλύσαμε τα συναισθήματα. Κυρίαρχο συναίσθημα η αγάπη και ο έρωτας στη ζωή όλων των ανθρώπων και ιδιαίτερα στην ηλικία της εφηβείας.

στόχοι της διδασκαλίας :
·        Να  αξιοποιήσουν οι μαθητές τις νέες  τεχνολογίες.
·        να ασκηθούν στη γραπτή έκφραση σε διάφορα είδη γραπτού λόγου ( επιστολή, δοκίμιο, περιγραφή και αφήγηση).
·        Να ασκηθούν οι μαθητές στη διαθεματική-συνεργατική προσέγγιση της γνώσης.
·        Να οργανώνουν το υλικό τους και να το παρουσιάζουν με τη μορφή γραπτής παρουσίασης. 
·        Να ασκηθούν οι μαθητές στην ενσυναίσθηση και στη γνωριμία με τον εαυτό μας με απώτερο στόχο την ενίσχυση της αυτοεκτίμησης.

 Νεαρές μαθήτριες δημιουργούν τη δική τους ιστορία αγάπης. Η αγάπη και ο έρωτας, η αγάπη για το άλλο φύλο και ο έρωτας ως βίωμα προσωπικό, ως μια ανάγκη, ως κοινωνικό φαινόμενο, ως μια ανατροπή στη ζωή, ως ενοχικό συναίσθημα, μια απαγόρευση, μια αιτία για ρήξη με τους γονείς , μια φυσική εξέλιξη, ένα αίτημα της κοινωνίας. Θα ακολουθήσουν και άλλες ιστορίες πάντα από την οπτική γωνία των νέων συγγραφέων-μαθητών και μαθητριών-από το ΓΕΛΔΕ ΣΑΠΩΝ .


Ask dolu bir hayat…..
Ask bir kizin ve bir erkegin birbirleriyle yasadiklari guzel hislerden oturu baslar ve buyuk bir sevdaya dogru ilerler… erkek ve kiz bir sure ciktiktan sonra ciddi bir iliski baslar bunlarla beraber kiskancliklar, anlasmazliklar, ve kucuk kavgalar yasanabilir ama yinede hersey guzeldir onlar icin.  bunlardan sonra evlenmeye karar verirler dugunden sonra cocuk yapmaya karar verirler  ve cinsel iliskiye girerler kiz hamiledir ve kendini cirkin bulmaya baslar erkegini kiskanir ve 9 ayin sonunda cocuk dogar aileye yeni bir birey katildigi icin herkez cok mutludur cocuk buyur ve onunla beraber problemlerde buyur kadin cocukla ve ev isleriyle ugrasmaktan kocasina vakit ayiramaz aralarinda bir ilgisizlik baslar herseyin sonunda cocuklari evlenir ve birbirlerine daha fazla ilgili olurlar ve yillardan sonra torun sevgiside girer araya ve mutlu bir hayat surdururler…



Μια ζωή γεμάτη αγάπη
Η ιστορία αγάπης είναι για ένα κορίτσι και για ένα αγόρι που ένιωσαν  ωραία συναισθήματα  που υπάρχουν και έτσι ξεκινά και ολοκληρώνεται μια μεγάλη αγάπη.
 …Το κορίτσι και το αγόρι είχαν σχέση για πολύ καιρό. Έτσι  ξεκίνησε μια σοβαρή σχέση και μαζί με αυτήν αρχίζουν οι  ζήλειες... Δεν μπορούν να συνεννοηθούν  και μαλώνουν, αλλά δεν τους νοιάζει. Μετά από αυτά  ακολουθεί μια ζωή  γεμάτη αγάπη.

Παντρεύονται και …κάνουν οικογένεια είναι πολύ χαρούμενοι όλοι. Επειδή η  οικογένεια  μεγαλώνει το παιδί και τα προβλήματα αρχίζουν  να μεγαλώνουν . Αφού η  γυναίκα ασχολείται με το παιδί και τις δουλειές του σπιτιού, δεν μπορεί να βρει χρόνο για τον άνδρα της. Σταδιακά χάνεται η μαγεία της σχέσης .
Το ερωτευμένο ζευγάρι πρέπει να αντιμετωπίσει τη ζωή . Δουλεύουν, δουλεύουν  , για να παντρευτούν τα παιδιά τους. Και έτσι ΕΊΝΑΙ  ΩΡΑΊΑ  Η  ΖΩΉ …. Αποκτούν και εγγόνια …
Επιμέλεια τα κορίτσια του Α2 :Νεσρίν, Μπερίν, Σεννούρ

Σάββατο 2 Απριλίου 2011

Εικονογράφηση κειμένου!




ΑΠΟΨΕΙΣ ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΕΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΑΙΡΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΣΟΦΟΚΛΗ
Επιμέλεια Αχμέτ Βεργκάν (Β1  ΓΕΛΔΕ ΣΑΠΩΝ)

Γιατί κανένας κακός θεσμός δε βλάστησε στους ανθρώπους σαν το χρήμα.
Aυτό και πόλεις κυριεύει   και      ξεσπιτώνει   και   δασκαλεύει και διαστρέφει τις δίκαιες γνώμες των ανθρώπων.

Δείχνει στους ανθρώπους ν’ ασχολούνται με και να γνωρίζουν κάθε ανόσιο έργο.  

Όσοι               και έκαναν αυτήν την πράξηαργά ή γρήγορα πέτυχαν να.

Αλλά  αν  τιμώ  και  σέβομαι  τον  να ξέρεις αυτό, με όρκο μιλώ, αν δε βρείτε και παρουσιάσετε στα          μου αυτόν που με   τα ίδια του τα  έκανε αυτήν την  δε θα  είναι  αρκετός για σας μόνο ο θάνατος
 προτού δηλώσετε στην αυτήν την προσβολή.

Για να δείτε από πού πρέπει να αποκτάτε το στο εξής   και να μάθετε ότι δεν πρέπει να αγαπάτε από παντού 
τα . 
Από τα παράνομα θα δεις τους περισσότερους να καταστρέφονται πιο πολύ παρά να σώζονται...

Παρασκευή 1 Απριλίου 2011

δημιουργία-κατασκευή

Η "Αντιγόνη" έχει χαρακτηριστεί -όχι άδικα από κάποιους- ως βασίλισσα των τραγωδιών. Στα πλαίσια της διδασκαλίας αυτού του μαθήματος γεννήθηκαν πολλές ιδέες, έγιναν πολλές προτάσεις και παρήχθη πολύ έργο. Ξεκινάμε δειλά να παρουσιάζουμε αυτή την παραγωγή -παραγωγή μαθητών- που κατά τη διάρκεια της χρονιάς δούλεψαν ακάματα, πρότειναν και συνεργάστηκαν.
Αφόρμηση η τραγωδία.



Η αυλαία ανοίγει με προσωπεία, έπεται συνέχεια...